أراويكي

Arawiki هو أكثر من مجرد موقع ويب، إنه عالمك الخاص على الإنترنت. يوفر لك كنوزًا من المعلومات والمعرفة في شتى المجالات، ويسمح لك بالتفاعل مع مجتمع من الأشخاص ذوي التفكير المماثل. سواء كنت تبحث عن أحدث الأخبار، أو ترغب في استكشاف هواية جديدة، أو تحتاج إلى معلومات موثوقة، فإن Arawiki هو المكان المثالي لك.

بعد شائعات عودتهما.. ما الذي قاله حسن شاكوش وريم طارق عن حياتهما الزوجية
مؤثرين وسوشيال ميديا مشاهير العرب

بعد شائعات عودتهما.. ما الذي قاله حسن شاكوش وريم طارق عن حياتهما الزوجية

بعد شائعات عودتهما.. ما الذي قاله حسن شاكوش وريم طارق عن حياتهما الزوجية،  بعد انتشار شائعات عودتهما التي ملأت مواقع التواصل الاجتماعي كسر المغني الشعبي حسن شاكوش وطليقته ريم طارق الصمت، وتحدثا بشكل صريح عن حياتهما الزوجية وهذا ما فاجئ الجمهور الذي بدأ يتساءل هل حقا عادت شرارة الحب بين الثنائي بعد الانفصال ام انها عبارة عن تصريحات من اجل تهدئة الجماهير التي تنتظر منهما الكثير من التصريحات الاخرى.

ما الذي قاله حسن شاكوش وريم طارق

تصدر في الساعات القليلة الماضية اسم مغني المهرجانات حسن شاكوش وطليقته ريم طارق تريند مواقع التواصل الاجتماعي وذلك بعد انتشار شائعات عن عودة مطرب المهرجانات شاكوش الى طليقته ريم طارق من اجل استئناف حياتهما الزوجية وذلك بعد الخلافات الاسرية التي حدثت بينهما.

وكشف مدير اعمال مغني المهرجانات ابراهيم سليمان حقيقة عودة الثنائي الى حياتهما الزوجية مشيرا الى ان شاكوش لم يعد الى طليقته ريمم طارق واضاف: “الكلام اللي على السوشيال ميديا ده مش حقيقي وحسن مرجعش ومفيش الكلام ده نهائي، يعني لو رمضان صبحي رجع الأهلي برضه حسن شاكوش مش هيرجع لريم طليقته

وقال حسن شاكوش: “أكتر حاجة ندمان عليها في حياتي جوازتي” وتحدث النجم المصري عن تفاصيل الازمة مع طليقته ريم طارق واضاف: “أنا اتظلمت كتير وأكتر حاجة ندمان عليها في حياتي جوازتي، وبنات الناس لو جوزها فيه العِبر وعضم في قُفة تطلع تقول دا أعظم راجل في الدنيا”.

وقال حسن شاكوش ايضا: “اتهامات طليقتي لي مترضيش ربنا”، وعلق مغني المهرجانات حسن شاكوش على تصريحات طليقته مع الاعلامية بسمة وهبة وحديثها عن طلاقها من حسن شاكوش.

ما الذي قاله حسن شاكوش وريم طارق
ما الذي قاله حسن شاكوش وريم طارق

وشارك الفنان المصري شاكوش على حسابه على فيس بوك مقطع فيديو قال فيه: “المشكلة اللي كانت بيني وبين الإنسانة اللي كانت مراتي، وكنت ساكت والفترة اللي فاتت نزلت بوست على صفحتي وقلت مستحيل أتكلم على واحدة كانت مراتي أو مش مراتي ولا عمري جبت سيرة بنت أو غلطت في حق أي بنت أو أي ست عموما

واكمل: “وعارف يعني إيه المرأة المصرية، وشرف المرأة المصرية، وزي ما الست ليها شرف وكرامة، الراجل ليه شرف وكرامة برضو”

وتابع: “شغلي معتمد على سمعتي، واتجاه شغلي للبنات وللمجتمع بتاعي، واللي بيحبني وكل اللي بيسمعني ناس محترمة، وما ينفعش أجيب سيرة واحدة بأي حاجة وحشة، وده اللي اتربيت عليه”.

واكمل حديثه: “أنا من منطقة شعبية وراجل صعيدي، وما اتكلمتش مش خوف ولا ضعف، ولكن علشان الإنسانة دي كانت مراتي ما ينفعش أتكلم في حاجة تمسني أو تمسها نهائي، وما ينفعش الراجل يجيب سيرة مراته”.

وأضاف مطرب المهرجانات: “وليا حق الرد وإن زي ما الست المصرية عندها شرف وكرامة لازم نحترمها والراجل كمان عنده شرف وكرامة، وبقول كفاية كده لازم لما تسمعوا من الطرفين.. وللأسف وصلت بينا المرحلة إننا نتكلم في شرف الراجل وشرف الست واللي سمعته في حقي ما يرضيش ربنا”.

واختتم شاكوش: “اتجوزت 55 يوما فقط، واللي كنت هتكلم فيه طليقها اتكلم فيه وقاله”.

واستضاف النجم المصري رامز جلال في برنامجه رامز جاب من الاخر الذي تم عرضه في رمضان الماضي مطرب المهرجانات حسن شاكوش وطليقته السيدة ريم طارق، وشهدت الحلقة الكثير من الازمات.

وقال حسن شاكوش عندما حل ضيفا على البرنامج: “أنا اتجوزت مرتين وقصة طلاقي من ريم مش عاوز أحكيها.. اتجوزنا شهرين وربنا عارف مين الظالم والمظلوم”.

وبعد ان صرح حسن شاكوش سأل النجم المصري رامز جلال ريم طارق: “إيه سبب انفصالك عن حسن شاكوش.. وهل ضربك قبل كده؟” لترد: “بيعمل حاجات أنا مش موافقة عليها، ومش عايز هو يغيرها.. لأ عمره ما ضربني”.

وبعد هذه التصريحات خرجت ريم طارق من خلال مقطع فيديو على انستجرام واعلنت فيه تصالحها مع مطرب المهرجانات حسن شاكوش وانهاء كافة المشاكل بينهما.

وقالت ريم عبر خاصة ستوري: ” أنا عاملة الفيديو ده علشان أوضح الفيديو اللي انتشر على السوشيال ميديا إني خدت حقوقي فكان إجباري عليا إني أعمل الفيديو ده علشان حقوقي، وفعلاَ عملت الفيديو علشان أخد حاجتي».

واكملت قائلة: “هارجع وأقول إن مفيش صلح حصل وكل اللي حصل كان فيلم ولعبة عليا”.

كما وكشفت ريم طارق عن اسباب طلاقها: “كنا في نهار رمضان، كان في ممثلة مشهورة عندها مشكلة صحية راح أكل معها في شاليه بالعين السخنة، ولما رجع البيت، كتبت له: (إنت وصلت يا حبيبي)”.

واكملت ريم طارق خلال استضافتها في برنامج 90 دقيقة مع بسمة وهبة: “قعدت 30 يوما في رمضان أشوف حاجات زي كده ومختلفة، وفي وقت من الأوقات الفنانة دي حبت تسمعني صوتها، كانوا مع بعض وقعدت تضحك

كما وكشفت ريم طارق عن اسباب اخرى للطلاق وقالت: ” كنا في رمضان، وكان بيعمل بث لايفات عشان يجمع تبرعات وكان بيقول يحرم عليّ كل جنيه بيدخل من تيك توك، هاخده وهتبرع بيه لجمعيات خيرية للأطفال، فرحت عشان قالي إني هتبرع بيها، لكن بعد لما اللايفات خلصت الموضوع أخد الفلوس، والموضوع اتنسى، كانوا حوالي 30 ألف دولار”.

قد يهمك أيضا: التعليق الأول من والد ريم طارق عن عودة ابنته لحسن شاكوش.

ويبقى انتظار رد فعل الجماهير على تصريحات مطرب المهرجانات حسن شاكوش، وطليقته ريم طارق التي انتشرت كالنار في الهشيم.