أحمد العوضي يرد على منتقدي نشر صورة عامل نظافة “كشري” التحرير

أحمد العوضي يرد على منتقدي نشر صورة عامل نظافة “كشري” التحرير، تصدر اسم الفنان المصري احمد العوضي التريند اليوم بعد ان قام بنشر صور خاصة بعامل النظافة الذي اثار الجدل، بعد ان تم طرده من قبل مدير محلات كشري التحرير في الجمهورية واستطاع الفنان المميز احمد العوضي ان يقوم بمساعدة، عامل النظافة وتوفير فرصة عمل له في احدى المحلات الخاصة.

أحمد العوضي يرد على منتقدي نشر صورة عامل نظافة التحرير

رد الفنان المصري المميز احمد العوضي على بعض رواد مواقع السوشيال ميديا الذين قاموا بانتقاده بعد ان قام بنشر صورة عامل النظافة صاحبة واقعة كشري التحرير بعد ان  ظهر معه في الامس وقام بتوفير وظيفة للشاب الذي تعرض للاضطهاد من قبل مدير الفرع.

وقان العوضي بنشر مقطع فيديو على حسابه على الفيس بوك: “الناس اللي بتقول ده شو وصورت الراجل والكلام دا.. لو أخوك عنده مشكلة في الشارع بتجيب حقه قدام الناس.. في المكان اللي اتعمل عليه نمرة فيه.. اللي بينك وبين ربنا الصدقة.. أنا مورتكش اديته كام ولا عملت له إيه.. أنا جبرت بخاطره، لأن مَن صار بين الناس جابرًا للخواطر أدركه الله في جوف المخاطر”.

أحمد العوضي يرد على منتقدي نشر صورة عامل نظافة التحرير
أحمد العوضي يرد على منتقدي نشر صورة عامل نظافة التحرير

واكمل:” الراجل اتكسر قدام الناس، فحقي أطلعه منصور قدام الناس برضو، ده من حقي ودوري لو ربنا مديني شُهرة أني استخدمها.. ربنا إداني الشهرة لسبب وبستخدمها في السبب اللي يرضي ربنا، ودي حاجة بيني وبين ربنا، أوعى تفتش في النوايا.. أنت مش قاضي في الأرض”.

وأضاف الفنان العوضي: “كل الموضوع أني نزلت بوست لا صورته ولا حاجة، لأن أنا راجل ابن شارع، أنا قاعد في الشارع طول عمري، وهفضل في الشارع وهفضل أراضي في خلق الله.. دي حاجة بيني وبين ربنا”.واستكمل: “لما قابلت الراجل.. قُلت له هناكل أنا وأنت في طبق واحد، لأن كلنا واحد وولاد تسعة.. أنا مبسطها.. الدنيا مش كلها اللي أنت شوفته.. أنت أخويا وكلنا ولاد آدم، واللي عملته مش مقصود بيه شو ولا أي حاجة.. اللي أسعد الراجل أنه حس أنه منصور ولقى شغل”.

وتابع: “يا عم قلدني دي حاجة كبيرة أنك تفتح له باب رزق، وأنا ربنا جعلني سبب لوظيفته الجديدة، أنا مش ناقص شهرة، بس بصدر لك حاجة كويسة.. لو عايز تقلدني قلدني أنك تجبر خاطر الناس، وربنا يقدرنا على فعل الخير”.

تجدر الإشارة انه انتشر مقطع الفيديو الخاص بعامل النظافة. الذي يوضح رفض إدارة فرع كشري التحرير جلوس احد عمال النظافة داخل صالة المطعم. وهذا ما لاقى انتقاد واسع عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

تابعنا على جوجل نيوز

قم بمتابعة موقعنا على جوجل نيوز للحصول على اخر الاخبار والمشاركات والتحديثات ..

متابعة
زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

Adblocn لو تكرمت قم بإغلاق حاجب الاعلانات